درصد غلظت موادشیمیایی مضر نظیر نیتریت و نیترات با جوشاندن زیاد آب افزایش می یابد و مصرف مداوم آن سلامت فرد را تهدید می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی؛ دکتر محمدرضا جلیلوند با اعلام این خبر گفت: بر خلاف تصور عموم، آب هر چه بیشتر بجوشد سالم تر نیست و جوشاندن مکرر آب در سماور و کتری با افزایش غلظت موادشیمیایی همراه است که مصرف آن برای بدن مضر است.
وی نسبت به مصرف آب جوشیده به طور مداوم هشدار داد و عنوان کرد: مصرف آب جوشیده به دلیل حذف املاح و‌ مواد معدنی به ویژه کربنات کلسیم و منیزیوم توصیه نمی شود.
وی با بیان این که مدت زمان نگهداری آب متفاوت است، اظهار داشت: مدت زمان نگهداری آب به شرایط بسته بندی و استفاده از تکنولوژی های روز و ضدعفونی کردن آن بستگی دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: قرار گرفتن در موقعیت هایی که امکان استفاده و اطمینان از آب سالم وجود ندارد، می توان از آبی که یک بار جوشیده شده، استفاده کرد. 
دکتر جلیلوند ادامه داد: آب های معدنی به دلیل آن که ضدعفونی می شود، قابلیت نگهداری در طولانی مدت را دارد ، اما آب های تصفیه ای که از بیرون تهیه می شود بهتر است روزانه تهیه و سریع مصرف شود .
وی آب آشامیدنی لوله کشی را بهترین نوع آب مصرفی برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایطی که از سلامت آب لوله کشی اطمینان نداریم مصرف آب معدنی و ... ارجحیت می یابد.
دکتر جلیلوند جایگزین کردن آب جوشیده به جای آب لوله کشی را روشی نامناسب اعلام کرد و گفت: جوشاندن، کیفیت آب را کاهش می دهد و مصرف طولانی مدت آب جوشیده باعث پوکی استخوان و ... می شود.