آنفولانزا؛ شایعترین بیماری پاییزی

206 ١٤:٩ ب.ظ

انفلوانزا، شایع ترین بیماری فصل پاییز را جدی گرفته و برای درمان مؤثر و زودهنگام، از خود درمانی پیشگیری و به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی؛ پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: آنفلوانزا نوعی بیماری ویروسی واگیردار است که از طریق ترشحات تنفسی و تماس با دست های آلوده انتقال می یابد.
دکتر کوروش یوسفی به تصور اشتباه عموم اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد، آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند، این در حالی است که آنفلوانزا تفاوت های زیادی با سرماخوردگی داشته و مراجعه به پزشک برای تشخیص و درمان به موقع لازم و ضروری است.
وی با بیان این که علایم سرماخوردگی نسبت به آنفلوانزا خفیف تر و دوره درمان آن کوتاه تر است،اظهار داشت: دردهای عضلانی استخوانی به ویژه درد ناحیه ساق پا ، سرفه های خشک ، تهوع، استفراغ، تب ، بی اشتهایی، گلودرد، سردرد، گرفتگی بینی و ... از علایم و نشانه های آنفلوانزا به شمار می رود. 
وی به اهمیت پیشگیری اشاره کرد و یادآور شد: شستشوی مرتب دست ها، پرهیز از تماس با افراد مشکوک، تزریق واکسن آنفلوانزا و ... از راه های پیشگیری از این بیماری است.
وی با بیان این که کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی کلیوی و ... بیشتر در معرض خطر قرار دارند، خاطرنشان کرد: اقدام به انجام واکسیناسیون برای همه به ویژه افراد و گروه سنی ذکر شده توصیه می شود