زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند

222 ٧:٣٤ ق.ظ

دکتر کتانه کاظمی پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر کتانه کاظمی گفت: شیوع مشکلات و بی اختیاری ادرار در زنان روز به روز در حال افزایش است که پیگیری و مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص می تواند کمک کننده باشد.

دکتر کاظمی با بیان این که این مشکلات در سنین پایین نیز مشاهده می شود، اظهار داشت: ضعف عضلات، ورزش نکردن و زایمان های مکرر از دلایل مشکلات و بی اختیاری ادرار است که باید زنان پس از زایمان با مشورت پزشک ورزش های کف لگن (کگل) را شروع کنند که باعث تقویت عضلات کف لگن  شده و از مشکلات ذکر شده پیشگیری می شود.

وی انجام این نوع ورزش های موثر را در افرادی که به بی اختیاری ادرار مبتلا شدند، مفید دانست و توضیح داد: انجام ورزش های کگل از پیشرفت مشکلات افراد دارای بی اختیاری ادرار و عود بیماری در آن ها پیشگیری می کند.

این عضو هیات علمی و دانشگاه خاطرنشان کرد: اضافه وزن، سرفه های مکرر، یبوست مزمن و ... مشکلات بی اختیاری ادرار در زنان را دوچندان می کند ، بنابراین افراد مبتلا در وهله اول اگر به  این موارد دچار هستند، باید آن را درمان کنند.