دکتر کتانه کاظمی پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر انجام سالانه تست غربالگری پاپ اسمیر برای همه زنان سنین باروری به ویژه پس از 21 سالگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر کتانه کاظمی گفت: انجام تست غربالگری دهانه رحم برای همه زنانی که خونریزی های نامنظم، ترشحات غیر طبیعی و مکرر و ... دارند، در اسرع وقت توصیه می شود.

دکتر کاظمی اظهار داشت: افرادی که طی چند سال اخیر تست پاپ اسمیر آن ها طبیعی بوده، می توانند با مشورت پزشک فواصل انجام تست را بیشتر کنند.

وی بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر را پس از سیکل قاعدگی اعلام کرد و توضیح داد: قبل از انجام تست پاپ اسمیر بهتر است فرد داروی واژینال استفاده نکرده باشد .

وی به اهمیت توجه به سلامت زنان و نقش موثر آن در سلامت خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین افرادی که در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان هستند و سابقه فامیلی این بیماری را دارند باید نسبت به افراد عادی زودتر مراجعه کنند .

این عضو هیات علمی دانشگاه، تغذیه مناسب و حفظ وزن طبیعی را در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان موثر دانست و گفت: علاوه بر این موارد معاینات دوره ای پس از قاعدگی توسط هر فرد می تواند در تشخیص اولیه کمک شایانی کند، بنابراین با مشاهده یا لمس موارد مشکوک در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.