دکتر مهدی قربانیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: استفاده از لوازم تحریر شخصی در دانش آموزان در شرایط بیماری کووید 19 ضروری است و باید جدی تلقی شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی قربانیان گفت: شیوع بالای بیماری کووید 19 و رفتن دانش آموزان به مدرسه منجر به بروز دغدغه و نگرانی در برخی خانواده ها و مدارس شده است.

دکتر قربانیان افزود: داشتن اطلاعات صحیح درباره بیماری به از بین بردن ترس و نگرانی های دانش آموزان نسبت به بیماری کمک شایانی کرده و آن ها را برای مقابله با هر گونه پیامد ثانویه بیماری آماده می کند.

وی اظهار داشت: پیشگیری از بیماری کووید 19 و ارتقای سلامت عمومی فقط با رعایت صحیح بهداشت، تعامل همه جانبه مسئولان، مدیران مدارس، معلملان، اولیا و دانش آموزان امکان پذیر است.

وی به برخی از اصول بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 اشاره کرد و یادآور شد: به منظور حفظ دمای استاندارد و تامین تهویه کافی کلاس های درسی باید درب و پنجره ها در طول روز باز باشد .

دکتر قربانیان ادامه داد: در فصول سرد سال بهتر است از سیستم های تهویه ای که بتوانند حداقل 12 بار در ساعت هوای کلاس را جابه جا کند، استفاده شود.

وی تاکید کرد: چیدمان صندلی ها باید به گونه ای باشد که فاصله یک و نیم متری بین هر دانش آموز حفظ شود.

وی برضرورت ایجاد ایستگاه هایی برای شستشوی دست با آب و صابون اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت امکان ژل و محلول الکلی ضدعفونی دست در همه کلاس های درس ، ورودی ها ، خروجی ها و ... قرار گیرد.

دکتر قربانیان بر رعایت دیگر پروتکل های بهداشتی ذکر شده توسط وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: به همراه داشتن صابون جیبی، اسپری موادضد عفونی و محافظ صورت ، ماسک اضافه و ...به دانش آموزان توصیه می شود.