دکتر اکرم ادبی زاده پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: ژنتیک در ایجاد سینوزیت های مزمن و پایدار تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر اکرم ادبی زاده گفت: درمان سینوزیت بستگی به دلیل ایجاد کننده آن دارد و اگر عامل زمینه ای از بین برود قابل درمان است.

دکتر ادبی زاده با بیان این که سرماخوردگی زمینه کاهش شنوایی را فراهم می کند، افزود: سرماخوردگی باعث التهاب مجاری فوقانی تنفسی می شود و به دنبال آن دردهانه شیپوراستاش که لوله ای است که از گوش میانی به سمت حلق می آید، هوا جمع می شود و تهویه خوبی در گوش میانی انجام نمی شود .

وی اظهار داشت: در اغلب موارد کاهش شنوایی همراه با سرماخوردگی خود محدود شونده است و با بهبود سرماخوردگی میزان شنوایی فرد نیز بهبود می یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: اگر کاهش شنوایی همراه با سرماخوردگی بیش از 4 هفته طول بکشد نیاز به اقدامات و پیگیری های درمانی دیگری با دستور پزشک وجود دارد.

دکتر ادبی زاده خاطرنشان کرد: هر فرد با ایجاد آلرژی و هر نوع علامت و نشانه اولیه یا ماندگار بیماری باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کند تا از عوارض و عواقب جبران ناپذیر بیماری پیشگیری شود.


از مجموع 2 رأی