درد قفسه سینه را جدی بگیرید

224 ١٣:٣٥ ب.ظ

دکتر لیلا حسینی پزشک فوق تخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: درد قفسه سینه را جدی بگیرید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر لیلا حسینی گفت: بیماری های قلبی عروقی طیف وسیعی از علایم را شامل می شود که آگاهی از علایم و مراجعه به موقع به پزشک متخصص می تواند از عوارض و عواقب جبران ناپذیر آن پیشگیری کند.

دکتر حسینی درد نواحی قفسه سینه، پشت و بین دو کتف، دست چپ و ... را از علایم و نشانه های بیماری قلبی برشمرد و اظهار داشت: اگر فردی سابقه بیماری قلبی و تجربه درد قفسه سینه ندارد، با احساس ناخوشایندی از قفسه سینه در حالت استراحت و بدون فعالیت مواجه شود، به طور حتم باید به پزشک مراجعه کند.

وی توضیح داد: برخی از بیماران قلبی ممکن است درد نداشته باشند و فقط با تپش قلب، تنگی نفس و خستگی مراجعه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه به اهمیت زمان و مراجعه زودهنگام بیمار اشاره و تاکید کرد: با توجه به آن که در برخی از بیماری های قلبی زمان بسیار مهم است، اما متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی خوددرمانی می کنند و زمان طلایی درمان را از دست می دهند، بنابراین اگر در فردی درد با فعالیت کم و یا در حال استراحت ایجاد و باعث بیدارشدن از خواب همراه با تعریق زیاد شد ، زمان را از دست نداده و در اولین فرصت مراجعه کنید.

این پزشک فوق تخصص یادآور شد: درمان خودسرانه باعث اتلاف وقت شده و بیماران ممکن است به اشتباه درد قفسه سینه را با دردمعده اشتباه بگیرند، بنابراین تشخیص را به پزشک بسپارید تا با درمان به موقع از عواقب جبران ناپذیر در امان باشید.

دکتر حسینی با بیان این که مبتلایان به دیابت و سالمندان ممکن است درد راتجربه نکنند، خاطرنشان کرد: برخی از بیماران با وجود علایم و نشانه های بیماری قلبی  به دلیل آن که اکوی قلب طبیعی داشتند، آن را جدی نمی گیرند و در مراجعه تاخیر دارند، این در حالی است که اکوی نرمال نمی تواند نشان دهنده آن باشد که رگ های قلب سالم است و مراجعه به پزشک متخصص در این شرایط ارجحیت دارد.