دکتر کوروش یوسفی حسن آباد بهداشت فردی در سطح جامعه به ویژه در کودکان با شیوع بیماری کووید 19 افزایش یافته است و به منظور پیشگیری از آنفلونزا و همزمانی آن با کرونا ویروس توصیه می شود.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با وجود شروع فصل پاییز نگرانی ابتلا به آنفلوانزا و همزمانی آن با بیماری کووید 19 در افراد مشاهده می شود ، این در حالی است که رعایت مسائل بهداشتی درپیشگیری از ابتلا به دو بیماری بسیار کمک کننده است.

دکتر کوروش یوسفی حسن آباد نسبت به تماس با افراد دارای بیماری های تنفسی و تب دار و بدون تب ، هشدار داد و اظهار داشت: آنفلوانزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، سردرد ، سرفه خشک ، گلو درد و ... بروز می کند و با وجود آن که بهترین زمان بهره مندی از واکسن آنفلوانزا شهریور و مهرماه است، اما می توان از مزایای این واکسن حتی تا پایان اسفند ماه نیز بهره مند شد.

وی استفاده از واکسن آنفلوانزا را از 6 ماه به بالا و برای افراد مسن، زنان باردارو کودکان زیر 5 سال و مبتلایان به بیماری های زمینه ای ضروری تلقی و تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا در کودکان زیر 6 ماه ممنوع و در سنین زیر سه سال نصف واکسن مورد نیاز است و توصیه می شود.

وی تزریق واکسن آنفلوانزا را برای سنین سه سال به بالا کامل اعلام و خاطر نشان کرد: به جز رعایت مسایل بهداشتی تجویز داروی اوسلکا میویر در این بیماران موثر است  که در شرایط تماس فرد سالم با فرد مبتلا به آنفلوانزا ارجحیت می یابد و روزانه یک بار بسته به شرایط بیمار ، وزن و ...تجویز می شود .

دکتر یوسفی یادآور شد : این دارو فقط با تجویز و صلاحدید پزشک متخصص و فوق تخصص قابل استفاده است.