دکتر مینا مرادی بهترین سن مراجعه افراد مبتلا به ناهنجاری های فکی به دندانپزشکان منتخصص ارتودنسی سنین رشد است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و دندانپزشک متخصص ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: افرادی که ناهنجاری های فکی مانند جلو یا عقب بودن فک بالا و پایین دارند و یا دچار به هم ریختگی دندان ها هستند، نیاز به دریافت خدمات ارتودنسی دارند.

دکتر مینا مرادی، نیاز به خدمات ارتودنسی در افرادی که دچار نهفتگی دندان هستند را نیز لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: افرادی که به نهفتگی دندان به جز دندان عقل دچار هستند و یا جوانه دندان دایمی ندارند ، نیز به خدمات ارتودنسی نیاز دارند.

وی توضیح داد: در سنین رشد می توان با دستگاه های متحرک مشکل فکی را برطرف کرد و به همین دلیل است که باید کودکان در سن 7 سالگی توسط متخصص ارتودنسی مورد معاینه قرار بگیرند .

این عضو هیات علمی یادآور شد: اگر فرد فقط مشکل به هم ریختگی دندان ها را داشته باشد، بهترین زمان مراجعه در سنین نوجوانی است.

وی در پاسخ به این سوال که مراجعه دیرهنگام به متخصصان ارتودنسی چه عواقبی دارد، عنوان کرد: در خصوص ناهنجاری های فکی، درمان در سنین بزرگسالی نیازمند درمان های پیچیده ارتودنسی یا در موارد شدیدتر نیازمند جراحی فک خواهد بود.

وی اضافه کرد: در افرادی که دچار نهفتگی دندان هستند، درمان نکردن به موقع می تواند باعث آسیب به دندان های مجاور شود.

وی درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال را طولانی تر اعلام و خاطرنشان کرد: حفظ بهداشت دهان و دندان به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان یا مشکلات لثه در حین درمان ارتودنسی مهم ترین مساله است و باید جدی تلقی شود.


از مجموع 1 رأی