دکتر حجت الله احتشام منش پزشک فوق تخصص کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: والدین به منظور پیشگیری از بیماری کووید 19 و ایمن بودن فرزندان خود از طبیعی بودن میزان ویتامین دی بدن آن ها مطمئن شوند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حجت الله احتشام منش گفت: مصرف میوه، سبزی، غذای سالم خانگی و اطمینان از طبیعی بودن ویتامین های مورد نیاز بدن به ویژه ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها به ویژه بیماری کووید 19 تاثیر به سزایی دارد.

دکتر احتشام منش به ضرورت انجام واکسیناسیون کودکان در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: کودکانی که سابقه انجام واکسیناسیون دارند، در حال حاضر می توانند یک بار نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند و کودکانی که تا کنون سابقه آن را نداشتند، می توانند دو بار در ابتدا و انتهای ماه از مزایای واکسیناسیون بهره مند شوند.

وی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و توضیح داد: با بازگشایی مدارس بسیاری از والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند که آموزش های لازم می تواند در پیشگیری از بیماری کووید 19 موثر باشد.

وی نسبت به بازی های دسته جمعی در مدارس هشدار داد و عنوان کرد: باید به کودکان آموزش داده شود هنگام ورود و خروج مدرسه با ازدحام وارد و خارج نشوند و فاصله اجتماعی را در همه ساعاتی که در مدرسه حضور دارند رعایت کرده و ماسک بزنند و محلول ضدعفونی کننده نیز به همراه داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: والدین در خصوص سرویس ایاب و ذهاب کودکان توجه کرده و از گرفتن سرویس گروهی به طور جدی خودداری کنند و به فرزندان خود یادآور شوند که  از خوراکی های منحصر به فرد خود استفاده کنند.