دکتر حبیبه سادات شاکری پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معتقد است که افراد غیر دیابتی با تخریب پانکراس ناشی از بیماری کووید ۱۹ ممکن است به دیابت نیز مبتلا شوند.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر حبیبه سادات شاکری گفت: دیابت جزو بیماری های غدد است که سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند و فرد را در معرض خطر بیماری هایی نظیر بیماری کووید ۱۹ قرار می دهد.
دکتر سادات شاکری با بیان این که درگیری افراد دیابتی با بیماری کووید ۱۹ و مشکلات ریوی ناشی از آن نسبت به دیگر افراد بیشتر بوده است، اظهار داشت: استرس ناشی از ابتلا به بیماری باعث افزایش قند خون بیماران دیابتی شده و داروی مصرفی آن ها نیز به ویژه اگر کورتون باشد، کنترل قند را بر هم می زند. 
وی توضیح داد: با توجه به آن که در حال حاضر هیچ داروی قطعی و تایید شده ای برای بیماری کووید ۱۹ نداریم، پیشگیری بهتر از درمان است و باید تا حد امکان از رفتن به بیرون از منزل و‌ ترددهای غیر ضروری جلوگیری کنیم .
این عضو هیات علمی دانشگاه نسبت به تجمع در فضای سربسته به ویژه به مدت طولانی هشدار داد و عنوان کرد: افرادی که بیماری زمینه ای دارند و یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، بهتر است از رفتن به محیط کار خودداری و دورکاری کنند.
دکتر سادات شاکری خاطرنشان کرد: افراد دیابتی بهتر است قرنطینه خانگی داشته باشند و از استرس به دور باشند تا از عواقب ریوی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در امان باشند.