دکتر حمید سورگی پزشک متخصص پوست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام قرار گرفتن در معرض نور مهتابی و لامپ به تنهایی ضروری نیست.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمید سورگی خاطرنشان کرد: استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پیشگیری از اثرات مضر نورخورشید به ویژه اشعه ماورای بنفش است .

دکتر سورگی افزود: اثرات نور خورشید شامل اثرات کوتاه مدت نظیر آفتاب سوختگی و تیرگی پوست و اثرات طولانی مدت شامل ایجاد سرطان های پوست، لکه های پوستی و چروک پوست است.

وی اظهار داشت: استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب در پیشگیری از عوارض ذکر شده فوق تاثیر به سزایی دارد، بنابراین می توان با انتخاب و استفاده صحیح کرم ضد آفتاب از تاثیرات منفی نور خورشید پیشگیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: استفاده از ضدآفتاب ها در بیمارانی که پوست حساس تری نسبت به نور آفتاب دارند، مانند مبتلایان به لوپوس یا افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند، اثرات دوچندانی دارد.

دکتر سورگی تاکید کرد: کرم های ضدآفتاب باید متناسب با نوع پوست و شرایط محیطی انتخاب شوند و مشاوره با پزشک متخصص در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.