تب کودکان را جدی بگیرید

237 ٨:٢٢ ق.ظ

دکتر شاهین مافی نژاد پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: تب کودکان را به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بیماری های ناشی از آن جدی بگیرید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شاهین مافی نژاد گفت: اگر در شرح حال و معاینه نوزاد به عفونت ها مشکوک شدیم انجام آزمایش ها به منظورتشخیص زودهنگام ارجحیت دارد.

دکتر مافی نژاد با بیان این که دلیل تب باید مشخص شود، افزود: در نوزادانی که تب می کنند، می توان به عفونت های مننژیت شک کرد که با درخواست آزمایش مخصوص عفونت ها می توان تشخیص را قطعی و درمان را آغاز کرد.

وی انجام آزمایش مایع مغزی نخاعی را بهترین روش تشخیص مننژیت برشمرد و اظهار داشت: گاهی اوقات انجام ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی مغز و ... مورد نیاز است که با دستور پزشک امکان پذیر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه پی گیری و بررسی هر علامت غیر طبیعی در نوزادان و کودکان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کودکانی که به دلیل کمبود کلسیم دچار تشنج می شوند، پیش آگهی خوبی ندارند، اما متاسفانه پیش آگهی در کودکانی که به دلیل فقدان اکسیژن (آسفیکسی) به تشنج مبتلا می شوند، خوب نیست و تعریفی ندارد.