محبوبه قربانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ترس از زایمان طبیعی اغلب ناشی لز ناآگاهی از سیر و مراحل زایمان است.

به گزارش روابط عمومی، محبوبه قربانی افزود: خوشبختانه با گسترش کلینیک های مامایی و ترویج زایمان فیزیولوژیک با هدف آگاهی از مزایای زایمان طبیعی و کاهش سزارین، میزان زایمان طبیعی افزایش یافته است.

قربانی تاکید کرد: مادران باردار به منظور افزایش سطح آگاهی ، حفظ سلامت و کاهش استرس خود باید در کلاس ها و دوره های زایمان فیزیولوژیک شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: حضور فعال در این کلاس ها علاوه بر افزایش آگاهی می تواند بر تجربیات فرد بیافزاید و طبیعی بودن شرایط را بیشتر درک کند.

وی با بیان این که مادران می توانند حرکات جنین را برای نخستین بار بین هفته 16 و 18 احساس کنند، اظهار داشت: زنانی که برای نخستین بار بارداری را تجربه می کنند، ممکن است تا حدود دو هفته بعد از این زمان قادر به درک حرکات جنین نباشند.

قربانی خاطرنشان کرد: مادران باردار می توانند در کلاس های زایمان فیزیولوژیک با بیان احساسات و مشکلات خود به راحتی تبادل نظر کرده و از طبیعی بودن بسیاری از نشانه ها در بارداری آگاه شوند و با پذیرش کامل شرایط برای یک زایمان موفق اقدام کنند.


از مجموع 1 رأی