دکتر مریم گل محمدی دندانپزشک متخصص اندودانتیکس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مراجعه به موقع به دندانپزشک از دردهای دندانی و کشیدن آن پیشگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر مریم گل محمدی یادآور شد: متاسفانه در شرایط شیوع بیماری کووید 19 بسیاری از افراد از رفتن به مطب های دندانپزشکی به منظور درمان دندان های خود ممانعت می کنند که این به تعویق انداختن مراجعه، خطر پوسیدگی های عمیق، تجربه دردهای دندانی و به دنبال آن کشیدن دندان را افزایش می دهد.

دکتر گل محمدی افزود: همه دندانپزشکان آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه را دارند و پروتکل های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت می کنند، بنابراین بهتر است هرفردی که مشکل دندانی هر چند اندک دارد، ، با مراجعه به موقع به دندانپزشک و انجام درمان اورژانس برای کاهش درد اقدام کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: در صورت شکستن ترمیم دندان یا وارد شدن ضربه به آن یا وجود درد دندانی حتی به میزان کم به طور حتم در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید و زمان آن را به تعویق نیندازید.

وی مراجعه هر 6 ماه به دندانپزشک را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مراجعه دیرهنگام به دندانپزشکی باعث پیشرفت پوسیدگی ها می شود و به دنبال آن دندان فرد نیاز به درمان ریشه پیدا می کند، این در حالی است که با مراجعه زودهنگام درمان دندان با یک ترمیم ساده امکان پذیر خواهد بود.