آپاندیسیت، شایع ترین اورژانس جراحی کودکان

421 ١٢:٢ ب.ظ

دکتر مهدی پرویزی مشهدی فوق تخصص جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آپاندیسیت، شایع ترین اورژانس جراحی و دلیل شایع دردهای شکمی در کودکان است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی پرویزی مشهدی یادآور شد: دردهای شکمی ناشی از آپاندیسیت در ابتدا به طور معمول در اطراف ناف است و پس از چندین ساعت، درد به گوشه سمت راست پایین شکم منتقل می شود.

دکتر پرویزی با بیان این که دردهای شکمی ناشی از آپاندیسیت با تهوع و استفراغ همراه است، اظهار داشت: به طور معمول عامل ایجاد آپاندیسیت تکه ای از مدفوع بوده که دهانه آپاندیس را می بندد.

وی دردهای شکمی ناشی از آپاندیسیت را درتشخیص، بر تهوع و استفراغ مقدم برشمرد و توضیح داد: اگر کودکی در ابتدا تهوع و استفراغ و سپس درد شکمی را تجربه کند، بیشتر از آپاندیسیت باید به اسهال و گاستروآنتریت شک کرد.

این عضو هیات علمی جراحی را تنها درمان آپاندیسیت اعلام و عنوان کرد: درمان نکردن به موقع آپاندیسیت باعث می شود آپاندیس پاره شده و باعث تجمع چرک، عفونت و تشکیل آبسه در اطراف آن و یا انتشار عفونت در کل شکم شود که  ممکن است با عواقب جبران ناپذیر و حتی مرگ کودک همراه باشد.

دکتر پرویزی به اهمیت و جدی گرفتن دردهای شکمی کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: توجه والدین به دردهای شکمی کودکان و مراجعه به موقع به اورژانس بیمارستانی از عواقب جبران ناپذیر پیشگیری می کند.


از مجموع 3 رأی