ممنوعیت مصرف تنقلات بی ارزش در کودکان

374 ٧:٣٨ ق.ظ

دکتر محمدرضا جلیلوند متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: مصرف تنقلات بی ارزش (جانک فودها) نظیر چیپس و پفک به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر محمدرضا جلیلوند گفت: تغذیه در کودکان از اهمیت به سزایی برخوردار است و به همین منظور هرم راهنمای غذایی مخصوص کودکان دو تا شش سال در نظر گرفته شده است.

دکتر جلیلوند عنوان کرد: شش واحد نان و غلات، دو واحد میوه جات و سه واحد سبزیجات، شیر و لبنیات و گوشت هر یک دو واحد باید برای کودکان در طول روز در نظر گرفته شود.

این عضو هیات علمی اظهار داشت: 25 تا 30 درصد کالری دریافتی کودکان در روز را چربی ها و روغن ها تشکیل می دهند که باید از نوع چربی های غیر اشباع باشد.

وی نسبت به اصرار بیش ازحد کودکان به خوردن، هشدار و توضیح داد: کودکان گاهی اوقات به منظور جلب توجه و یا بازیگوشی از خوردن امتناع می کنند که نباید توجه و اصرار کرد.

دکتر جلیلوند ادامه داد: مشارکت دادن کودکان در تهیه غذا می تواند در این مورد راهگشا باشد و تنوع ، رنگارنگ بودن سفره و تزئین غذا، بازی کردن با کودک و لذت بخش کردن زمان خوردن غذا می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحسین کردن کودک تا حدودی می تواند موثر و در جمع همسالان مفید باشد و در نظر گرفتن بشقاب ، لیوان و وسایل شخصی دلخواه کودک نیز باید در اولویت قرار گیرد.