دکتر سیما چنگیز دندانپزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: درمان های غیر ضروری و چکاپ های دوره ای دندانپزشکی کودکان را در شرایط شیوع کرونا به تعویق بیندازید.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سیما چنگیز گفت: درمان های ضروری و اورژانسی دندانپزشکی کودکان شامل مواردی است که باعث ایجاد دردهای شدید غیر قابل تحمل دندان در کودکان می شود .

این عضو هیات علمی افزود: مواردی که منجر به ایجاد تورم صورت و یا ضربه به دندان شده است، نیز جزو اورژانس های دندانپزشکی کودکان محسوب می شود.

وی یادآور شد: قبل از مراجعه حضوری با تماس تلفنی با مرکز درمانی مورد نظر هماهنگی های لازم را انجام دهید و برای اجتناب از تداخل نوبت های بیماران و رعایت فاصله گزاری اجتماعی به هیچ عنوان بدون هماهنگی قبلی مراجعه نکنید.

دکتر چنگیز اظهار داشت: اگر کودکی به بیماری کووید 19 مبتلا بود و نیاز به درمان های دندانپزشکی اورژانسی داشت، به طور حتم باید به مراکز دانشگاهی برای درمان مراجعه کند و شرح حال دقیق و کاملی از بیماری کودک به کارکنان آن مرکز ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری کرونا بهتر است والدین با دقت بیشتری به موارد پیشگیری از پوسیدگی های دندانی  فرزندان خود توجه داشته باشند تا احتمال نیاز به مراجعات به مراکز درمانی کاهش یابد.