تاثیر مصرف امگا 3 در کاهش علایم کم کاری تیروئید

11982 ١٣:٥١ ب.ظ

دکتر شیما عبدالهی عضو هیات علمی و پزشک متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف امگا 3 در کاهش علایم کم کاری تیروئید موثر است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شیما عبداللهی افزود: زنان بالای 50 سال، مبتلایان به بیماری خودایمنی، افرادی که پرتو درمانی شدند و ... در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم کاری تیروئید قرار دارند.

دکتر عبداللهی با بیان این که کم کاری تیروئید در زنان 5 برابر شایع تر از مردان است، اظهار داشت: با افزایش سن شیوع این بیماری افزایش می یابد و فرد بدون مصرف زیاد غذا اضافه وزن پیدا می کند و در محیط های گرم نیز احساس سرما می کند.

وی عنوان کرد: پوست، چشم، سیستم خونی و قلب و عروق، گوارش، ریه، باروری، مغز و اعصاب و ... ارگان هایی هستند که تحت تاثیر عملکرد غده تیروئید قرار دارند که در صورت درمان نشدن سلامت فرد به مخاطره می افتد.

وی تنظیم کالری دریافتی برای جلوگیری از افزایش وزن را ضروری اعلام و تصریح کرد: فرد مبتلا به کم کاری تیروئید باید نسبت به تامین مقادیر کافی ویتامین های  A C E و ویتامین های گروه B  که برای تولید هورمون تیروئید ضروری است، اطمینان حاصل کند.

وی مصرف توت فرنگی، آناناس، هندوانه، موز، ماهی های روغنی، سبزی های برگ سبز تیره و ... را برای مبتلایان به کم کاری تیروئید مفید و موثر دانست و خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف قندهای ساده نظیر قند و شیرینی و نوشیدنی های کافئین دار، استفاده از منابع غنی از آهن نظیر جگر، گوشت قرمز و غلات غنی شده، نوشیدن آب به مقدار کافی، مصرف منظم منابع غنی از فیبر و ... برای حفظ سلامت مبتلایان به کم کاری تیروئید ضروری است.


از مجموع 606 رأی