تب بالا، مهم ترین علامت بیماری کاوازاکی

301 ١٤:٢٢ ب.ظ

دکتر کوروش یوسفی حسن آباد پزشک فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تب بالا مهمترین علامت و نشانه بیماری کاوازاکی است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر کوروش یوسفی حسن آباد افزود: احتمال بروز بیماری کاوازاکی در بیشتر کودکان به دلایل نامشخص وجود دارد و ارتباط بین آن با بیماری کرونا طی چند ماه اخیر مشاهده شده، اما هنوز به اثبات و تایید قطعی نرسیده است.

دکتر یوسفی با بیان این که پاتولوژی این بیماری التهاب عروق متوسط است، اظهار داشت: این بیماری می تواند همه عروق بدن را درگیر کند و خطرناک تر از همه درگیری عروق کرونر است.

وی عنوان کرد: اگر فردی علاوه بر داشتن 5 روز تب، 4 مورد ازعلایم قرمزی چشم دو طرفه، قرمزی لب ها و زبان، بزرگی یکی از غدد لنفاوی، راش جلدی و یا ورم انتهایی بدن (از مچ به پایین) را داشته باشد، تشخیص کاوازاکی توسط پزشک متخصص قطعی خواهد شد.

وی درمان با آسپرین و ایمنوگلوبولین وریدی را جزو درمان های موثر این بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: احتمال بازگشت بیماری و یا مقاومت دارویی بعد از 6 ماه وجود دارد که با مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص انجام اکوی قلب ضرورت دارد.


از مجموع 1 رأی