افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف زولبیا و بامیه

465 ٨:٨ ق.ظ

دکتر شیما عبداللهی عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زولبیا و بامیه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر شیما عبداللهی خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به سرطان به دلیل استفاده مکرر از یک روغن و دمای بالا و ایجاد عوامل اکسیداسیون سلولی افزایش می یابد.

وی چاقی و اضافه وزن را از عوارض مصرف زولبیا و بامیه برشمرد و افزود: زولبیا و بامیه کالری بسیار بالایی دارد، فاقد ویتامین بوده وارزش غذایی خاصی ندارد و برای سلامتی مضر است.

وی نسبت به خرید زولبا و بامیه دارای رنگ تیره هشدار و توضیح داد: مصرف زولبیا و بامیه به دلیل محتوای چربی اشباع شده (روغن جامد) و قند ساده بالا خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

دکتر عبداللهی مصرف این دو محصول را برای مبتلایان به دیابت خطرناک تلقی کرد و اظهار داشت: مصرف زولبیا و بامیه به دلیل دارا بودن قند زیاد فرد را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می دهد و برای مبتلایان به این بیماری هم تهدید کننده سلامت محسوب می شود.

وی به عوارض گوارشی ناشی از مصرف زولبیا و بامیه اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف این شیرینی پر قند و چربی باعث کندی تخلیه معده می شود و علایم بیماران مبتلا به ریفلاکس را تشدید کرده و سلامت آن ها را به خطر می اندازد.


از مجموع 1 رأی