دکتر امیر بیگدلی عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیماران کلیوی علایم کاهش حجم ادرار و ورم صورت و اندام ها را در شرایط شیوع بیماری کرونا جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر امیر بیگدلی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا جزو‌ بیماری های عفونی است که ورود آن به داخل بدن از طریق گیرنده هایی بر سطح سلول های دیواره قلب، عروق، کلیه ها و ریه است، بنابراین بیمارانی که مشکلاتی در این ارگان ها دارند بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
دکتر بیگدلی در خصوص بیماران کلیوی در شرایط کنونی اضافه کرد: مبتلایان به نارسایی کلیوی، فشارخون بالا، بیماران دیالیزی و پیوندی و افرادی که دفع پروتئین ادراری دارند، بیش از دیگر افراد جامعه مستعد ابتلا به کرونا ویروس و عوارض شدید آن هستند.
وی با بیان این که این بیماری در برخی افراد خود را به شکل مشکلات کلیوی نشان می دهد، اظهار داشت: کروناویروس ممکن است در فردی که سابقه بیماری کلیوی ندارد نیز باعث نارسایی کلیه، دفع پروتئین ادراری و ... شود.
وی تاکید کرد: بیماران کلیوی که تحت نظر فوق تخصص کلیه هستند، به طور حتم باید از شرایط مراقبت بهداشتی و محافظت شخصی به طور کامل آگاه شوند و با وجود علایم سرماخوردگی، تب، سرفه های خشک، گلودرد و یا هر تغییری در وضعیت عملکرد کلیه هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرد مبتلا به اختلالات کلیوی در شرایط شیوع کرونا، علاوه بر علایم ذکر شده دچار بالا رفتن فشار خون و  تنگی نفس شد،  احتمال تشدید بیماری کلیوی در زمینه کرونا وجود دارد.


از مجموع 11 رأی