دکتر امید توپچیان عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زولبیا و بامیه به دلیل عامل تهدید کننده سلامت و شرایط شیوع بیماری کرونا بهتر است محدود و یا حذف شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر امید توپچیان گفت: زولبیا و بامیه جزو اقلام غذایی مصرفی در ماه رمضان است که مصرف بالایی در این ماه دارد و استفاده از آن می تواند به دلیل روش تهیه و مواد مورد استفاده در تهیه آن مضرات زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

دکتر توپچیان اظهار داشت: در شرایط شیوع بیماری کرونا عدم تماس افراد تهیه کننده و یا رعایت دقیق موازین بهداشتی در تهیه و بسته بندی این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بهتر است زولبیا و بامیه در کارگاه هایی با مجوز بهداشتی و یا بسته بندی مکانیزه به همراه آرم سازمان غذا و دارو باشد تا حداقل از تماس نداشتن افراد با این محصول اطمینان حاصل شود و به طور کلی مصرف این دو محصول حداقل در ماه رمضان امسال به منظور پیشگیری از بیماری کرونا توصیه نمی شود.

وی نسبت به خرید زولبیا و بامیه که به شکل روباز و در معرض آلودگی بوده و یا در فروشگاه هایی با سطح بهداشت پایین عرضه می شود، هشدار داد و خاطر نشان کرد: مطمین شدن از بهداشت کامل ، سلامت مواد اولیه وتوجه به خرید از مراکز معتبر قبل از مصرف زولبیا و بامیه در شرایط کنونی را جدی تلقی کنید.