مصرف لبنیات و بستنی های فله و غیر پاستوریزه ممنوع

251 ١٠:١٠ ق.ظ

مصرف لبنیات فله و بستنی های سنتی و غیر پاستوریزه به عنوان یکی از راه های انتقال ویروس ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب و دقت در بهداشت خرید مواد غذایی گفت: خرید مواد غذایی فله نظیر لبنیات، رب، خیارشور و ... به دلیل مشخص نبودن شرایط تولید و نحوه آماده سازی و احتمال وجود آلودگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دکتر محمدرضا جلیلوند اظهار داشت: با توجه به تماس بسته بندی موادغذایی خریداری شده از فروشگاه با دست افراد مختلف و قرار دادن آن در محل هایی نظیر کف مغازه که ممکن است، منشا آلودگی با ویروس باشد، بهتر است بسته های مواد غذایی قبل از قرار دادن در قفسه ها و یخچال و هنگام ورود به منزل ضد عفونی شوند.

وی در خصوص پیشگیری از آلوده شدن نان، عنوان کرد: با توجه به دمای تنور نانوایی ها و این که ویروس کرونا نسبت به حرارت حساس است، امکان آلودگی در نان ضعیف است و به منظور پیشگیری از آلوده شدن آن پس از خروج از تنور بهتر است نکات بهداشتی به منظور انتقال درست و بهداشتی نان از سکوی نانوایی و در تماس قرار نگرفتن نان با موادغذایی با سطوح آلوده رعایت شود.

وی نسبت به مصرف گوشت های نیم پز هشدار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در برخی روش ها درجه حرارت در عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کرونا ویروس و دیگر عوامل بیماری زا نرسد، در شرایط فعلی بهتر است از مصرف غذاهای کبابی و گریل شده اجتناب کرده و از غذاهای آب پز و بخارپز استفاده شود.