ماماها نقش پررنگی در کاهش مرگ و میر مادران و حفظ سلامت زنان دارند.

به گزارش روابط عمومی، ماما و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر به مناسبت روز ماما گفت: مراقبت های سلامت زنان از بدو تولد، دوران بلوغ، ازدواج، مسایل مربوط به زندگی زناشویی، بارداری و ... تا مرگ  را در بر می گیرد.

راحله عسلی به اهمیت سلامت زنان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه قدر زنان از سلامت بیشتری برخوردار باشند، جامعه سالم تری خواهیم داشت و خوشبختانه سیستم ارتقای سلامت زنان پیشرفت وسیعی نسبت به سال های گذشته داشته و نقش موثر ماما ها در این زمینه بر کسی پوشیده نیست.

وی ورزش را در پیشگیری از بیماری های زنان و حفظ سلامت آن ها موثر دانست و اظهار داشت: آموزش دانشجویان دختردر زمینه تغییر سبک زندگی ، آگاهی دادن در خصوص تغذیه مناسب، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه ، رعایت بهداشت فردی و ...  در سلامت مادران آینده تآثیر به سزایی دارد.

وی به تاثیرات خوب و موثر کلاس های زایمان فیزیولوژیک ویژه دوران بارداری اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این کلاس ها با استقبال بی نظیر و چشم گیری همراه بوده و خوشبختانه همه مادرانی که در این کلاس ها شرکت می کنند، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در همه زمینه ها آمادگی کامل برای زایمان طبیعی را خواهند داشت.

وی آگاهی مادران، زایمان طبیعی و شیردهی موفق را در حفظ سلامت و  کاهش بار اقتصادی خانواده و جامعه موثر دانست و عنوان کرد: مادران آگاه و دارای اعتماد به نفس می توانند نقش موثری در اقتصاد خانواده ایفا کنند.