مصرف داروهای فشارخون و دیابت باعث خشکی چشم می شود

411 ٨:١٧ ق.ظ

مصرف داروهای فشارخون و دیابت در برخی افراد باعث خشکی و قرمزی چشم می شود.

به گزارش روابط عمومی، پزشک فوق تخصص چشم و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: برخی از مبتلایان به دیابت و فشار خون، خشکی چشم را تجربه کرده و با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر سمیرا جلالی فر مصرف برخی داروهای خاص را نیز در بروز خشکی و قرمزی چشم موثر دانست و اظهار داشت: با افزایش سن میزان خشکی چشم نیز افزایش می یابد و افراد نسبت به تغییرات محیطی و ... آسیب پذیرتر می شوند.

وی استفاده از اشک مصنوعی را در درمان خشکی چشم با مشورت پزشک متخصص ضروری اعلام و تاکید کرد: بدون مشورت پزشک از هیچ دارو یا قطره ای برای درمان مشکلات چشمی استفاده نکنید تا دچار عواقب جبران ناپذیر آن نشوید.

وی توضیح داد: نوعی قطره چشمی وجود دارد که در اسرع وقت قرمزی و خارش چشم را از بین می برد اما استفاده از آن به مدت طولانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی نسبت به استفاده از اشک مصنوعی بیش از سه بار در روز هشدار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از اشک مصنوعی به دلیل دارا بودن مواد نگهدارنده بیش از سه بار در روز توصیه نمی شود.

دکتر جلالی فر استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار را ضروری دانست و گفت: برای پیشگیری از تاثیرات باد، گردوخاک، نور آفتاب و ... استفاده از عینک و کلاه ضروری به نظر می رسد.


از مجموع 22 رأی