استرس و مصرف بیش از حد مواد قندی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را در زنان افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: عفونت های قارچی جزو معمول ترین عفونت هایی است که زنان با آن مواجه می شوند و عواملی نظیر پوشیدن لباس های تنگ و چسبان، بارداری، مصرف آنتی بیوتیک، چاقی، استرس و مصرف زیاد شیرینی جات در بروز آن تاثیر به سزایی دارد.

راحله عسلی، دیابت را در بروز عفونت های قارچی موثر دانست و عنوان کرد: مصرف میوه و سبزی های تازه، ورزش و فعالیت فیزیکی، تعادل وزن، رژیم غذایی سالم با محدودیت مواد قندی، پرهیز از مصرف چربی های غیر مفید نقش موثری در سلامت زنان و پیشگیری از بیماری ها دارد.

وی تصریح کرد: کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل و ورزش منظم می تواند باعث سلامت زنان و کاهش حجم خونریزی به دلیل مهار استروژن شود.

وی به اهمیت دوره باروری اشاره کرد و اظهار داشت: دوران بلوغ یکی از پراهمیت ترین دوران به شمار می رود و مادران می توانند با آگاهی دادن و آموزش به موقع به دختران در زمینه قاعدگی و تغییرات هورمونی به حفظ سلامت آن ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوران قاعدگی باید به عنوان یک پدیده خوب و طبیعی پذیرفته شود، زیرا هر فردی که نتواند با این پدیده به خوبی کنار بیاید و بر ترس و نفرت خود غلبه کند، با مشکلات و عواقبی در آینده مواجه خواهد شد.

عسلی، برخورداری از بهداشت مناسب را در اعتماد به نفس موثر دانست و گفت: استحمام روزانه دوران قاعدگی توصیه می شود و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند.


از مجموع 153 رأی