انجام واکسیناسیون در شرایط شیوع بیماری کووید 19 به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها ضروری است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه برخی از والدین به دلیل شرایط کنونی و بدون مشورت با پزشک متخصص انجام واکسیناسیون را به تعویق می اندازند.

دکتر شیما شکری اظهار داشت: همه والدین باید نسبت به انجام به موقع واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند تا عواقب جبران ناپذیری به همراه نداشته باشد.

وی کاهش سیستم ایمنی، احتمال ابتلا به عفونت ها و بیماری های مختلف را از عواقب انجام ندادن به موقع یا به تعویق انداختن واکسیناسیون برشمرد و عنوان کرد: با انجام واکسیناسیون احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها وعفونت های گوش، ریه و مغز (مننژیت) کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: به تعویق انداختن واکسیناسیون و بهره مند نشدن از آن به هر دلیلی، علاوه بر کودکان برای بالغین نیز تهدید کننده سلامت به شمار می رود.

دکتر شکری با اشاره به اضافه شدن واکسن هموفیلوس آنفلوانزای تیپ B به واکسیناسیون کشوری طی سال های اخیر گفت: این واکسن در بدو تولد، دو، چهار و شش ماهگی تزریق می شود .

وی تاکید کرد: واکسیناسیون با مراجعه به موقع و هماهنگی قبلی با مرکز بهداشت به منظور حفظ سلامت کودکان و بالغین به طور حتم باید انجام شود.