ویتامین C در پیشگیری و کاهش طول دوره درمان بیماری کووید 19 بسیار تاثیرگزار است.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه و رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: برخی مواد مغذی ممکن است باعث بهینه سازی عملکرد سیستم ایمنی نظیر بهبود عملکرد دفاعی و در نتیجه مقاومت در برابر عفونت ها شود که از طرق مهار واسطه های پیش التهابی، ارتقای عملکردها، تعدیل ایمنی و ... بر افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش خطر عفونت ها تاثیر گزار است.

دکتر محمدرضا جلیلوند اظهار داشت: به منظور تامین دریافت کافی ویتامین C می توان از منابع غذایی آن شامل کیوی، مرکبات، پرتقال و لیمو، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و ... به مقدار لازم استفاده کرد.

وی به تاثیر معجزه آسا و مفید ویتامین C در شرایط شیوع بیماری کووید 19 اشاره و عنوان کرد: دلیل تاثیر مفید این ویتامین در مقابله با بیماری کووید 19 به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی است.

وی اضافه کرد: سلول های ایمنی غنی از ویتامین هستند و در شرایط استرس دستیابی این ویتامین به سلول های درگیر افزایش می یابد که این مساله توجیه کننده افزایش نیاز به ویتامین سی در شرایط بیماری و التهاب است.

وی به تاثیر مصرف امگا 3 در افزایش مقاومت سیستم ایمنی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف روزانه گردو و انواع ماهی دو بار در هفته به این منظور توصیه می شود.

دکتر جلیلوند تاکید کرد: با مصرف شیر و محصولات لبنی، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ و آجیل به میزان لازم ، روی مورد نیاز بدن را تامین کنید و این مواد غذایی را به طور حتم در برنامه روزانه خود بگنجانید.