پیشگیری از بیماری کووید 19 با ورزش و تغذیه مناسب

168 ٧:٤١ ق.ظ

ورزش و تغذیه مناسب با تقویت سیستم ایمنی، علاوه بر خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری کووید 19 موثر است.

به گزارش روابط عمومی،عضوهیات علمی و پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: سیستم ایمنی یک سیستم بسیار کارآمد، قوی و هوشمند در برابر عوامل عفونی و آسیب رسان است.

دکتر احمد وثوقی مطلق با اشاره به نوپدید بودن ویروس کرونا و مواجه نبودن سیستم ایمنی با آن اظهار داشت: از نظر علم ایمونولوژی ثابت شده است که اضطراب باعث کاهش سیستم ایمنی می شود و عملکرد سلول های مفید و موثر را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با تاکید بر دوری از اضطراب، نگرانی و عوامل ایجاد کننده آن عنوان کرد: با دوری از فضای مجازی، آگاهی و اطلاعات از سایت های معتبر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با اضطراب و نگرانی خود مبارزه کنید .

وی انجام 30 تا 45 دقیقه ورزش در روز را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و تصریح کرد: پیروی از رژیم های پرکالری و پرچرب ومحدودیت مصرف سبزی و میوه ، بی تحرکی، اضطراب بالا، عدم کنترل بیماری های زمینه ای و ... باعث تضعیف سیستم ایمنی شده و در نهایت زمینه ابتلا به بیماری هایی نظیر کووید 19 را فراهم می آورد.

وی با بیان این که بیماری کووید 19 قابل شکست است، خاطر نشان کرد: اگر به علم پزشکی اعتماد کنیم، اضطراب را از خود دور کرده و رژیم غذایی مناسب داشته باشیم و مراقبت های عمومی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم به بیماری کووید 19 مبتلا نمی شویم و در صورت ابتلا، نوع خفیف آن را تجربه می کنیم.