ارتقای سلامت روان با تقویت مهارت های زندگی

243 ٧:٣٦ ق.ظ

تقویت مهارت های زندگی یکی از موثرترین روش ها برای ارتقای سلامت روان است.

به گزارش روابط عمومی، پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب به مناسبت هفته سلامت گفت: به طور کلی فردی که بتواند با محیط خود به خوبی سازگار شود و شرایط را بپذیرد از بعد روانی، فرد بهنجار تلقی می شود.
دکتر کاوه حجت با بیان این که فرد دارای سلامت روان توانایی مقابله با ناکامی های اجتناب ناپذیر زندگی را دارد، اظهار داشت: همه افراد جامعه در طیفی از سلامت روان قرار دارند و کسانی که مبتلا به اختلال روانپزشکی خاصی نیستند می توانند در درجات مختلفی از سلامت روان قرار گیرند و برای ارتقای سلامت روان خود تلاش کنند.
وی عنوان کرد: هر فرد می تواند با فراگیری مهارت هایی نظیر مهارت کنترل خشم، استرس و ... به حفظ سلامت روان خود کمک کند و آن را ارتقا دهد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش در جهت خودشکوفایی، درک صحیح از واقعیت، ایجاد سبک زندگی سالم از طریق خواب منظم، مصرف غذای سالم، انجام حرکات ورزشی و تقویت ارزش ها از مولفه های سلامت روان است که باید در اولویت قرار گیرد.
دکتر حجت در خصوص شرایط کنونی شیوع کرونا گفت: رعایت رفتارهای پیشگیرانه مطابق با هنجارهای جامعه نظیر رعایت فاصله هوشمند و عدم خروج غیر ضروری از منزل و زدن ماسک در محیط های عمومی از نشانه های تطابق سازگاری فرد با شرایط و سلامت روان است.