موفقیت رژیم غذایی با آرام غذا خوردن

229 ٧:٥١ ق.ظ

آرام غذا خوردن، مهم ترین عامل در ارتباط با غذا خوردن و موفقیت رژیم غذایی است.

به گزارش روابط عمومی، پزشک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: در هنگام غذا خوردن بهتر است فقط به غذا خوردن فکر کرده و به آرامی غذاها را بجوید تا از خوردن مواد غذایی بیش از اندازه پیشگیری شود.
دکتر امید توپچیان نسبت به خوردن غذا در حین تماشای تلویزیون هشدار داد و تاکید کرد: فضایی امن و آرام را برای غذا خوردن انتخاب کنید و به هیچ کار دیگری نظیر مطالعه، صحبت کردن، فکر کردن به موضوعی خاص همراه با غذا خوردن  و ... نپردازید تا بتوانید کنترل در خوردن غذا داشته باشید و از مصرف بیش از اندازه خودداری کنید.
وی رعایت اصول و پیروی از توصیه های تغذیه ای را در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی موثر دانست و اظهار داشت: میان وعده باید در برنامه روزانه گنجانده شود تا بتوان از مصرف بیش از اندازه غذای اصلی پیشگیری کرد.
وی مصرف میوه ها و سبزی ها را برای میان وعده مناسب و‌ مفید اعلام و خاطرنشان کرد: وعده های غذایی را به هیچ عنوان حذف نکنید و بهتر است بین وعده اصلی و میان وعده دو تا سه ساعت فاصله باشد.
دکتر توپچیان محدودیت مصرف شکر و موادغذایی حاوی کربوهیدرات را ضروری تلقی کرد و اظهار داشت: سعی کنید چای را با کشمش و به جای چای معمولی، چای سبز میل کنید . 
وی گنجاندن برنامه ورزشی و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه و هفتگی ضروری دانست و عنوان کرد: با مصرف مواد غذایی سالم و سرشار از پروتئین، سبزیجات و میوه ها و ... به شکل متعادل و فعالیت بدنی منظم می توان به حفظ سلامت خود کمک و از اضافه وزن و چاقی پیشگیری کرد.