دکترای فیزیولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه برخی معتقدند مصرف الکل می‌تواند در کشتن ویروس کمک کننده باشد، گفت: مصرف الکل به صورت بوئیدن یا آشامیدن، تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کووید19 ندارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر بهرام بیباک اظهار کرد: مقالات اندکی در خصوص کووید19 و مصرف الکل در دنیا نوشته شده اما با مطالعه آنچه نوشته شده در می یابیم به اعتقاد کارشناسان، به هیچ وجه فرد اقدام به استفاده از الکل نکند.
وی با بیان اینکه استفاده از الکل متانول و مسمویت های الکلی بسیار خطرناک است، ادامه داد: مسمویت با متانول ممکن است منجر به نابینایی و یا مرگ فرد شود که بسیاری از مردم آگاهی کافی در این زمینه ندارند.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است سودجویی هایی در این رابطه وجود داشته باشد و برخی به گمان استفاده از متانول که کار اتانول را می کند، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری این نوع الکل را خریداری و استفاده کنند.
دکتر بیباک با بیان اینکه کووید 19 ویروسی ناشناخته برای جامعه بشری است، تصریح کرد: وقتی با پدیده ناشناخته ای مواجه می شویم استرسمان بیشتر می شود و علت اصلی ترس ها، ناشناخته بودن ویروس و شیوه پیشگیری و برخورد با آن است.
دکترای فیزیولوژی پزشکی اضافه کرد: هنوز هم نتوانسته ایم راه قطعی برای درمان این بیماری پیدا کنیم.
وی ادامه داد: اما نگرانی اصلی این است که نمی دانیم با چه ویروسی و با چه رفتاری مواجه هستیم و رفتارهای این ویروس برایمان تازگی دارد. 
وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ابتلای به کووید 19 کمتر از انواع آنفولانزا است، یادآور شد: اما به‌دلیل ناشناختگی این ویروس و انتقال راحت آن نگرانی هایی وجود دارد.