حساسیت های چشمی را جدی بگیرید

284 ١٣:٥٤ ب.ظ

حساسیت های چشمی فصلی به ویژه در کودکان را جدی بگیرید.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیئت علمی و پزشک فوق تخصص چشم و بیماری های چشمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: با آغاز فصل بهار حساسیت های چشمی، پوستی و ... شیوع پیدا میکند و در برخی موارد نیز این حساسیت ها در شهریور ماه نیز به اوج می رسد و فرد را به شدت درگیر می کند.
دکتر سمیرا جلالی فر به یکی از انواع آلرژی های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از آلرژی وجود دارد که فرد در طول سال علایم آن را تجربه می کند اما شدت آن بیشتر در فصل بهار و تابستان است.
وی با بیان این که این نوع از آلرژی ها بیشتر در پسران زیر ۱۲ سال مشاهده می شود، اظهار کرد: پی گیری و مراجعه به متخصصان چشم برای پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر این آلرژی ها ضروری است.
وی ادامه داد: توجه نکردن و جدی نگرفتن حساسیت های چشمی ممکن است کودکان را در معرض ابتلا به آستیگمات چشمی، کاهش دید، درگیری قرنیه و تنبلی چشم  قرار دهد.
وی عنوان کرد: علایم این نوع از حساسیت ها به شکل خارش دوطرفه، ترشح و قرمزی و التهاب چشم و گاهی ممکن است با حساسیت بینی، خارش گلو و پوست همراه باشد.
وی خاطرنشان کرد: درمان این نوع آلرژی ها به شدت علایم بستگی دارد و به طور معمول از قطره های ضد حساسیت کورتیکواستروئیدی و گاهی داروهای سرکوب کننده ایمنی و کورتون برای درمان استفاده می شود.
دکتر جلالی فر به نوع دیگری از حساسیت های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از حساسیت های چشمی وجود دارد که با علایمی نظیر عطسه، خارش گلو، آبریزش دو طرفه، خارش و قرمزی و ... همراه است و تفاوت آن با نوع قبلی در سن است که در این نوع سن بالاتر و جوانان را درگیر می کند و علایم محدود به دو فصل بهار و تابستان است .
 وی اضافه کرد: در درمان این نوع از آلرژی ها به طور معمول از درمان دارویی، آنتی هیستامین ها و کورتیکواستروئیدها استفاده می شود.
 وی تاکید کرد: هر گونه علایم غیر طبیعی چشم را جدی بگیرید تا با درمان به موقع به عواقب جبران ناپذیر آن دچار نشوید.