ضرورت توجه به علایم رفتاری کودکان در شرایط بحران

236 ١٠:٢٥ ق.ظ

توجه به علایم رفتاری کودکان در شرایط بحران ضروری است و باید جدی تلقی شود.

به گزارش روابط عمومی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت: در شرایط شیوع بیماری یا بحران نظیر کرونا ویروس، از دادن اطلاعات زیادی به کودکان به طور جدی خودداری کنید.
دکتر وحید شهریاری با بیان این که کودکان را نمی توان از اخبار دور نگاه داشت، اظهار کرد: از گفتن جزئیات و اخبار مرگ و میر در حضور کودکان به طور جدی خودداری کنیم و فقط اطلاعات در زمینه خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی و... به کودکان بدهیم.
وی تشویق کردن کودکان به بیان احساسات و نگرانی خود را امری مهم و تأثیرگزار اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر کودکان ممکن است احساسات خود را با رفتار نشان دهند، به طور مثال ممکن است کودک در خصوص بیماری سؤالی نپرسد، اما در شرایط کنونی پرخاشگر و بی قرار شود یا با علایم اضطرابی نظیر شب ادراری یا ترس از تنها ماندن مواجه شود.
دکتر شهریاری، در نظر گرفتن برنامه منظم برای کودکان را ضروری دانست و گفت: ساعت خواب و بازی کودکان باید منظم و مشخص باشد و به طور حتم بازی در برنامه روزانه آن ها گنجانده شود.
وی سکوت در کودکان را علامت خطر اعلام کرد و اظهار داشت: بهتر است از کودکان در این شرایط بخواهیم در مورد احساسات خود نقاشی بکشند.