به گزارش روابط عمومی؛ جلسه کارگروه نظام ارزیابی و ارتقای آزمونهای علوم پزشکی با حضور مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ، مسئول کارگروه، معاونین آموزشی و مسئولین EDO دانشکده ها بصورت ویدئو کنفرانس از راه دور برگزار شد.
دکتر وطنچیان در خصوص لزوم استانداردسازی آزمونهای تئوری و عملکردی در قالب طرح سه سئوال به شرح ذیل تاکید نمودند:
-1 استانداردهای مورد قبول دانشگاه در خصوص آزمونها کدامند؟
2- فرایند اجرای استاندارد سازی آزمونها چگونه باشد؟
-3نحوه برخورد و بازخورد به اساتید یا گروههای آموزشی چگونه خواهد بود؟
ویدا طیبی با ارائه توضیحاتی در خصوص چهار محور اصلی کارگروه بیان داشت که تطابق آزمونهای منطقه ای با استانداردها، جزء اولین محور این کارگروه است که مورد تاكيد مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می باشد و امر استاندارد سازی آزمونها ی عملکردی و آسکی با همکاری همه دانشگاهها در قطب و یا کشور مورد توجه خاص می باشد که در طی کارگروههای آتی باید به این موضوع پرداخته شود.
مسئول کارگروه نظام ارزیابی ارتقای آزمونها خاطر نشان کرد: در راستای محور دوم که تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مراکز سنجش می باشد در خصوص توانمندسازی اعضای هیات علمی در طراحی سئوال و ارزشیابی باید اقداماتی را در دانشگاه انجام دهیم.
ویدا طیبی افزود: پیشرفت بستر فضای آزمونهای مجازی و الکترونیکی در دانشگاه جای خوشحالی داشته و تنوع بخشی به آزمونها را در دانشگاه افزایش میدهد.
وی ادامه داد آزمونهای صلاحیت حرفه ای، فینال و آزمونهای پیش کارورزی برای رشته های غیراز رشته پزشکی نیزقابل بررسی و پیگیری می باشد که در این زمینه دانشکده های پرستاری و بهداشت نیز فعالیتهای خوبی را انجام داده اند.
گفتنی است در مورد نحوه بازخورد به اساتید در خصوص آزمونهای برگزار شده، انگیزه اعضای هیات علمی، صلاحیت بالینی و فینال دانشجویان دندانپزشکی بحث و تبادل نظر با اعضای شركت كننده در جلسه انجام شد.
بر پایه این گزارش برخي از مصوبات جلسه از اين قرار مي باشد:
1- فعالیتهای مرتبط با آزمونهای اسکی فینال پرستاری، در قالب پروپوزال از دانشکده پرستاری جهت ارسال ان به مرکز سنجش مکاتبه شود.
2- جهت توانمند سازی اساتید، آموزشها و کارگاههای غیرحضوری در قالب بسته های مجازی در وهله اول جهت گروههای بیشتر درگیر مانند معاونین آموزشی و مسئولین edo دانشکده ها پی گیری لازم توسط edc انجام شود.
3- با توجه به اینکه مشهد ماموریت ویژه دندانپزشکی را بعهده دارد ،در خصوص بانک سوالات ازمونها جهت دانشکده دندانپزشکی، پی گیر های لازم انجام شود.