معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای ورود این ویروس به کشور نخستین جلسه هم اندیشی 206 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده معاونت آموزشی در مقابله با کووید 19 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا صفدری با بیان اینکه اساسی ترین گام در مقابله با این بیماری اطلاع رسانی به عموم جامعه از طریق مصاحبه و انتشار مطالب آموزشی توسط اعضای هیئت علمی و پزشکان و متخصصان بوده است، اظهار کرد: در تمام روزهای هفته پزشکان و کارشناسان با شرکت در برنامه های صبحانه، خانه مهر و شب های اترک به آموزش و اطلاع رسانی می پردازند.

وی با اشاره به اقدامات دانشکده پزشکی در مقابله با کرونا ویروس به تولید صد لیتر مواد ضد عفونی کننده در آزمایشگاه های این دانشکده و توزیع آن در معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر معاونت های دانشگاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: ارسال دستگاه Real time PCR به معاونت درمان، همکاری اعضای هیئت علمی گروه آموزشی دانشکده با سامانه 190، توزیع دستکش های یکبار مصرف و غیره از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی ویروس کرونا در دانشکده بهداشت، افزود: تهیه کلیپ های آموزشی، نصب پوستر و بنر، برگزاری کلاس آموزشی در زمینه توانمند سازی کارکنان و برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید دانشکده بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

دکتر صفدری پخش کلیپ و پوسترهای آموزشی از تلویزیون، تهیه پوستر «مسابقه مقابله با کرونا ویروس»، ضد عفونی کردن تجهیزات اداری در اتاق ها و تهیه و انتشار فیلم های آموزشی را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دانشکده پرستاری و مامایی عنوان کرد.