مصرف هیچ ماده غذایی در مدت محدود، نقش معجزه آسایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا ندارد، بنابراین از مصرف زیاد یک نوع ماده غذایی به منظور پیشگیری از کرونا به شدت خودداری کنید.

به گزارش رواط عمومی؛ عضو هیات علمی، متخصص تغذیه و رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تغذیه سالم برای بهبود سیستم ایمنی و حفظ سلامت افراد لازم و ضروری است، اما این مقوله به شرط رعایت 3 اصل تعادل، تنوع و تناسب در مصرف گروه های غذایی است.

دکتر محمدرضا جلیلوند به روی آوردن مردم به مصرف زنجبیل، سیر و ... در این برحه شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود آن که زنجبیل دارای مواد آنتی کسیدانی فراوانی است، اما مصرف به اندازه و متعادل آن به همه افراد توصیه می شود و استفاده بیش از حد آن ممکن است سلامت فرد را تهدید کند.

وی ادامه داد: برخی افراد به اشتباه تصور می کنند، فقط مصرف زنجبیل تازه دارای خواص بیشتر، پیشگیری کننده از کرونا و تقویت کننده سیستم ایمنی است، این در حالی است که پودر زنجبیل که در شرکت های معتبر تولید می شود، نیز دارای خواص فراوانی است که همه افراد می توانند با خرید از مراکز معتبر از مزایای آن بهره مند شوند.

وی توضیح داد: زنجبیل علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، خاصیت ضد تهوع و استفراغ و کاهش تجمع پلاکت ها را دارد که با توجه به آن که کرونا در برخی موارد ممکن است باعث کاهش پلاکت ها شود، مصرف آن باید با احتیاط و در نظر گرفتن بیماری زمینه ای و به میزان لازم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حالت عادی زنجبیل جزو مواد غذایی است که مصرف متعادل آن توصیه می شود، اما در زمان ابتلا به کرونا یا دیگر بیماری ها که باعث کاهش پلاکت ها می شود، مصرف آن باید با نظر پزشکان متخصص باشد.