جلسه مسئولین بسته ارتقاء آزمون های کلان منطقه 9 آمایشی با حضور رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی؛ این جلسه روزچهارشنبه دوم بهمن ماه سال جاری در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور مسئولین بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی دانشگاه های قطب و رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت متبوع " دکتر آبتین حیدرزاده"  برگزار شد.

ویدا طیبی مسئول بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی دانشگاه گفت: در این جلسه نتایج و پیامدهای بسته ارتقاء آزمون ها در دانشگاه های قطب ، بهمراه ارائه گزارشات و پیشنهادات مسئولین بسته مورد بررسی قرار گرفت.  

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اینکه چهارهزار و هشتصد صندلی آزمون الکترونیک در کشور وجود دارد، تلاش دانشگاه ها را در این جهت خوب ارزیابی کرد و بیان داشت که در زمینه استاندارد سازی ساختار آزمون های الکترونیک ، همکاری کلان منطقه 9 بیش از سایر مناطق آمایشی کشور و 50% آن برگرفته از همکاری این کلان منطقه بوده است.

دکتر حیدرزاده در خصوص برگزاری آزمون های جامع این دوره (اسفندماه) بیان کرد که آزمون ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود که این امر موجب استفاده بهینه از ظرفیت امکانات الکترونیک خواهد شد و حتی برگزاری الکترونیک بخشی از این آزمون ها به اختیار دانشگاه ها واگذار شده است.

بدنبال ارائه گزارش دانشگاه ها از چهار محور بسته ارتقای آزمون ها ، دکتر حیدرزاده طراحی و پیاده سازی نظام پذیرش و خروج دانشجو ، همکاری در طراحی ایستگاه های استاندارد خروجی به نحوی که هر دانشگاه در مورد 2 ایستگاه استاندارد صلاحیت حرفه ای صاحب نظر و ایده باشد و آن را به مرکز سنجش ارائه دهد را به عنوان وظایف پیش روی دانشگاه های این کلان منطقه عنوان کرد.

در پایان جلسه دکتر حیدرزاده از پروپوزال های تحقیقی و اجرایی در خصوص سنجش و ارزشیابی استقبال کرد.