ایستادن های طولانی مدت و توارث 2 عامل عمده ابتلا به واریس است.

به گزارش روابط عمومی؛ عضو هیات علمی و پزشک متخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: واریس به طور معمول رگ های اندام تحتانی را تحت تاثیر قرار می دهد، به گونه ای که خون در وریدها تجمع و سایز آن ها افزایش می یابد و فرد مبتلا در برخی موارد با مشکلات گردش خون مواجه می شود.

دکتر داوود مافی نژاد با بیان این که سیر این بیماری پیشرونده است، افزود: افرادی که دارای شغل هایی هستند که  مدت طولانی می ایستند ، بیشتر به واریس مبتلا می شوند و استفاده از جوراب های مخصوص واریس که خاصیت الاستیکی دارد توصیه می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از جوراب های واریس به تخلیه و پمپاژ وریدها کمک کرده و از پیشرفت بیماری پیشگیری می کند که نوع آن باید توسط پزشک متخصص تعیین شود.

وی ادامه داد: واریس گریدهای مختلفی دارد و در واریس های ساده وریدهای سطحی درگیر است و فرد مبتلا درد و تورم را در ناحیه تجربه می کند.

وی توضیح داد: وریدهای واریسی  و رگ های عنکبوتی  در بزرگسالانی که شغل مستعد دارند ( نانواها، جراحان ، آرایشگران و ...) ، افراد دارای اضافه وزن و چاق،افرادی که سابقه خانوادگی واریس دارند بیشتر بروز می کند.

وی اسکلروتراپی را یکی از درمان های واریس برشمرد و خاطرنشان کرد: وریدهای سطحی به درمان  اسکلروتراپی پاسخ می دهند وبا این روش درمانی بافت ورید بسته می شود ، اما در بیماران دارای سیر پیشرونده و نوع شدیدتر درمان جراحی ارجحیت می یابد.

دکتر مافی نژاد،  لیزردرمانی را در درمان ضایعات محدود توسط متخصص جراح موثر اعلام کرد و گفت: پرهیز از ایستادن های طولانی مدت، فعالیت فیزیکی، بالا گرفتن اندام تحتانی بعد از ایستادن های طولانی ، ورزش و تقویت عضلات ساق پا ، استفاده از جوراب های واریس و ...در پیشگیری و بهبود علایم واریس موثر است.