مصرف فست فودها، غذاهای آماده و غذهای پرنمک خطر ابتلا به سنگ های کلیوی را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، پزشک فوق تخصص نفرولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: بیماری های کلیوی علایم اختصاصی خاصی ندارد و هر فرد با وجود علایمی نظیر ضعف، بی حالی، فشارخون بالا، کاهش وزن، ورم پاها و صورت، تنگی نفس و کم خونی به منظور بررسی های لازم باید به پزشک متخصص مراجعه کند.
دکتر امیر بیگدلی افزود: همه افراد عادی از سن ۴۰ سالگی به بعد باید سالی یک مرتبه برای بررسی و انجام آزمایش های کامل و اطمینان از سلامت کلیه ها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: مبتلایان به فشارخون بالا و دیابت و افرادی که عفونت های مکرر، سنگ های کلیوی و سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری کلیوی و دیالیز دارند باید زودتر از افراد عادی به پزشک متخصص مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: بی تحرکی، وزن بالا، مصرف مواد مخدر و الکل، مصرف زیاد نوشابه و فرآورده های پروتئینی حیوانی خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد.
وی یادآور شد: فعالیت بدنی روزانه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، مصرف مایعات کافی و استفاده از غذاهای سالم خانگی و کم نمک در پیشگیری از ابتلا به مشکلات کلیوی کمک کننده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف مایعات به تحرک فرد بستگی دارد و هرچه میزان تحرک و تعریق فرد بیشتر باشد نیاز به دریافت مایعات بیشتر است.