سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ماهیت وجود دانشگاه ، ارائه خدمات بهینه و مؤثر به دانشجویان است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سید احمد هاشمی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با معاونین و روسای دانشکده ها در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت کرده بود یادآور شد: دانشگاه در حد توان، امکانات و شرایط را فراهم می کند تا دانشجویان کمتر دچار دغدغه و مشکلات شوند.
دکتر سید احمد هاشمی با گرامیداشت 16 آذر و تبریک این روز به دانشجویان ضمن تقدیر از شورای صنفی در خصوص پیگیری مطالبات و‌ دغدغه های دانشجویان افزود: دانشگاه علوم پزشکی دومین سازمان از نظر جمعیت پرسنلی است و خدمات بهینه و متعددی از زمان انعقاد نطفه تا مرگ ارائه می دهد.
وی در پاسخ به یکی از سؤالات دانشجویان در خصوص شفافیت مالی اظهار داشت: سه و نیم میلیارد تومان بودجه دانشجویی فرهنگی دانشگاه در سال ۹۸ بوده و تمام بودجه های دریافتی شفاف سازی می شود. 
وی همچنین در پاسخ به اعتراض دانشجویان در خصوص افزایش پذیرش دانشجو عنوان کرد: ما امسال ۳۵ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم که فقط مختص دانشگاه ما نبود و همه دانشگاه ها را شامل شد. 
وی با بیان این که ما در پذیرش دانشجویان شهریه پرداز دخالتی نداشتیم، توضیح داد: دانشجویان شهریه پرداز یا از نوع مازاد هستند که از طریق کنکور پذیرفته می شوند و طبق قانون شهریه می پردازند و یا دانشجویان انتقالی از خارج کشور هستند.
معاون آموزشی دانشگاه نیز در این خصوص گفت: دانشجویانی که از خارج کشور، انتقالی برای تحصیل در داخل گرفتند، در صورتی که 72 واحد درسی گذرانده بودند می توانستند ادامه تحصیل دهند، این در حالی است که در حال حاضر با توجه به تصمیمات وزارت بهداشت تعداد واحدهای درسی گذرانده شده از ۷۲ به ۳۶ واحد تغییر پیدا کرده است.
دکتر هاشمی فروش صندلی در پذیرش دانشجویان دانشگاه را تکذیب و خاطر نشان کرد: همه دانشجویان را به طور رایگان بیمه می کنیم و دانشجویانی که از خدمات بیمه ای استفاده نمی کنند، می توانند از مزایای بیمه رایگان دانشجویی استفاده کنند.
وی از بهره مند شدن سلف دانشگاه از دستگاه اثر انگشت تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: وسایل و امکانات و دستگاه ورزشی مورد نیاز دانشجویان در خوابگاه ها طی یک ماه آینده خریداری می شود.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص خدمات بستری رایگان برای گروهی خاص ، اظهار داشت: ما مجوزی برای رایگان کردن خدمات بستری یا ... برای دانشجویان یا پرسنل نداریم و رایگان کردن هر نوع خدمات توسط دانشگاه ممنوع است و این نوع خدمات را به افراد بی بضاعت محدود کردیم.
وی از ساخت آزمایشگاه دانشکده بهداشت طی ۹ ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: برای ساخت دانشکده بهداشت اعتباری تخصیص نیافته و منابع تأمین نشده است.
وی یادآور شد: دوربین های دانشکده دندانپزشکی طی ده روز آینده نصب و مشکلات اینترنت دانشکده ها به زودی مرتفع می شود.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: مشکلات دانشجویی را در حد امکان، طی جلساتی که با شورای صنفی داشتیم ، بررسی و رفع کردیم.
دکتر امیر امانی افزود: آموزش به دانشجویان جزو وظایف اولیه ما است و دانشجویان باید بدون واسطه مشکلات خود را مطرح کنند.
وی اظهار داشت: ما از پتانسیل های دانشجویان استفاده کرده و با برگزاری این جلسات مسایل و مشکلات را با هم فکری هم بررسی و حل می کنیم.
شایان ذکر است ، سرپرست ، معاونان و رؤسای دانشکده های دانشگاه در این جلسه به همه سؤالات دانشجویان پاسخ دادند و دانشجویان از اختصاص دادن این زمان از  سرپرست  و مسئولان دانشگاه تقدیر کردند.