سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در دیدار صمیمانه خود با اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی، خواستار تشکیل اتاق فکر در معاونت آموزشی دانشگاه با همکاری فعال اعضای هیئت علمی شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سید احمد هاشمی در این دیدار که در محل دانشکده پزشکی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خواهان بهره‌مندی از نظرات مدیر گروه های رشته های مختلف، در شورای آموزشی دانشگاه هستیم.

وی تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعال اعضای هیئت علمی را زمینه ای برای بهره مندی از این نظرات در سیاست گذاری و اجرای برنامه های آتی دانشگاه عنوان کرد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود پذیرش مسئولیتی بزرگ، سعی دارم تا با استمرار برگزاری جلسات هم اندیشی با اعضای هیئت علمی، راهکارهای مناسبی را برای عبور موفق از تنگناها و مشکلات پیدا کنیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح سنجش میزان رضایتمندی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکید کرد: اعضای هیئت علمی با مراجعه به صفحه اصلی سایت دانشگاه در این طرح مشارکتی فعال و منصفانه داشته باشند.

سرپرست دانشکده پزشکی بجنورد نیز در این نشست گفت: هم اکنون در این دانشکده 415 دانشجوی دکتری عمومی، 130 دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی، 45 دانشجوی کارشناسی پیوسته پرتوشناسی و فیزیک پزشکی، 94 دانشجوی کارشناسی پیوسته مامایی و 19 دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته زیست فناوری مشغول به تحصیل هستند.

دکتر حسن نامدار افزود: دانشکده پزشکی بجنورد از سال 95 در دو نوبت مهر و بهمن پذیرش دانشجوی پزشکی دارد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی این دانشکده را 104 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد چهار نفر مربی ، 94 نفر استادیار ،  6 نفر دانشیار و یک نفر هم دارای مرتبه علمی استادی است که به منظور عدم وجود هیات ممیزه در دانشکده، باید حداقل سه عضو هیات علمی با رتبه استادی در دانشگاه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشکده پزشکی بجنورد، خاطرنشان کرد: 36 پایان نامه دفاع شده از ابتدای سال98، 20 مقاله با IF بالای 3 در سال 2019، 37 طرح پژوهشی مصوب از ابتدای امسال و 32 مقاله چاپ شده از ابتدای سال جاری از فعالیت های علمی این دانشکده بوده است.

بر پایه این گزارش در این دیدار صمیمی که به همراهی دکتر محمدرضا صفدری معاون آموزشی، دکتر کاوه حجت معاون پژوهشی، مهندس پیمان فیضی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و مهندس چارقدوزی مشاور ریاست دانشگاه برگزار شد، هریک از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی حاضر در جلسه به بیان دغدغه ها، مطالبات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.