معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سند برآورد نیروی انسانی کشوری گفت: برش منطقه ای این سند در نشستی که در ماه جاری برگزار می شود، نهایی خواهد شد و توافقی با مناطق امضا می شود که مناطق بر مبنای آن می توانند در راستای گسترش های آموزش اقدام کنند.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی که در روز دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ برگزار شد، گفت: تربیت نیروی انسانی در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل منظمی گرفته و مشخص شده تا ۱۰ سال آینده چه تعداد نیرو در حوزه علوم پزشکی مورد نیاز است.

دکتر لاریجانی گفت: برای برآورد نیروی انسانی در هریک از رشته ها نشست های متعدد برگزار و پروژه های متعددی اجرا شده است.

وی افزود: بسیاری از این محاسبات در شورای گسترش تصویب شده و تکلیف تمامی رشته ها تا پایان سال مشخص خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حرکت وسیعی در آموزش علوم پزشکی برای محاسبات نیروی انسانی صورت گرفته اظهار داشت: 24 آبان ماه سال جاری نشستی در کرمان با حضور روسای کلان مناطق آمایشی برگزار می شود و برش منطقه ای محاسبات نیروی انسانی نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در واقع این محاسبات منجر به موافقت های اصولی شورای گسترش می شود که به مناطق آمایشی اجازه می دهد گسترش های علوم پزشکی را بر اساس این توافق صورت دهد.

دکتر لاریجانی گفت: برخی از مناطق این توافق نامه ها را با دانشگاهها و دانشکده های زیرمجموعه خود نیز تنظیم کرده اند. انتظار این است که تا 24 آبان سند مناطق آمایشی تنظیم شود و این برنامه ریزی ها تا سطوح خرد در دانشگاهها مثل دانشکده ها و گروههای آموزشی نیز صورت پذیرد.