بهترین زمان برای دریافت خدمات دندانپزشکی سه ماهه دوم بارداری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، دندانپزشک متخصص و عضو هیات علمی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : همه زنان باید قبل از بارداری برای اطمینان از وضعیت سلامت دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنند و اقدامات درمانی مورد نیاز را انجام دهند.

دکتر مهسا دستپاک، درد، عفونت و خونریزی را جزو اورژانس های دندانپزشکی اعلام کرد و افزود : اگر زنان باردار با درد و یا عفونت دندان مواجه شدند، به طور حتم قبل از مراجعه به دندانپزشک با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنند، زیرا دندانپزشک از شرایط بارداری آنها آگاهی کافی ندارد.

وی تصریح کرد : دندانپزشک با آگاهی از شرایط بارداری فرد توسط گزارش ارائه شده از سوی متخصص زنان ، بهترین تصمیم را برای درمان می گیرد.

وی اظهار داشت : با وجود آن که هنوز عواقب و آسیب های انجام رادیوگرافی در دوران بارداری به طور کامل به اثبات نرسیده ، اما به منظور احتیاط و پیشگیری از عوارض تا حد امکان از انجام رادیوگرافی ممانعت می کنیم.

وی خاطر نشان کرد : در مواقع ضروری و اوژانس های دندانپزشکی می توان یک مرحله از درمان ریشه که شامل خارج کردن بافت ملتهب است، را انجام داد و با پانسمان بقیه مراحل درمانی را به پس از زایمان موکول کرد.