طبق گفته جناب آقای دکتر میرزازاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، بر اساس آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور میتوانند با انجام فعالیت های دانش پژوهی آموزشی که کلیه معیارهای گلاسیک را رعایت کرده باشد، تا سقف 50 درصد امتیازات شرطی و غیرشرطی ماده سوم آیین نامه ارتقا را کسب نمایند.
به این منظور، کمیته کشوری دانش پژوهی آموزشی اختیار داوری و تعیین امتیاز فرایندهای دانش پژوهی آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی دارای هیأت ممیزه مستقل را به صورت مدت دار به کمیته های دانشگاهی دانش پژوهی آموزشی تفویض نموده است؛ کمیته های دانش پژوهی آموزشی دانشگاه های فاقد هیأت ممیزه مستقل نیز مسؤول داوری و پیشنهاد امتیاز دانش پژوهی آموزشی به کمیته کشوری می باشند. به دنبال اولین دوره ارزیابی عملکرد کمیته های دانش پژوهی آموزشی دانشگاه ها در اسفند ماه سال 97، کمیته کشوری دانش پژوهی آموزشی پس از بررسی کلیه موارد، در خصوص وضعیت تداوم تفویض اختیار کمیته های دانش پژوهی دانشگاه ها تصمیم گیری نموده است که مراتب در روزهای آینده برای دانشگاه ها ارسال می شود.
با عنایت به اهمیت تقویت و گسترش دانش پژوهی آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به منظور تبیین موضوعات مرتبط با دانش پژوهی آموزشی و رفع ابهامات موجود، از سرکارعالی/جنابعالی دعوت می شود در نشست وبیناری «دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا و عملکرد کمیته های دانشگاهی دانش پژوهی آموزشی» در روز دوشنبه مورخ 20 خرداد ماه 1398 از ساعت 13:30 تا 15:30 برگزار می شود به همراه مدیر محترم مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و سایر همکاران به صلاحدید سرکارعالی/جنابعالی شرکت فرمایید.
جزییات برنامه و آدرس ورود به نشست مجازی متعاقبا اعلام می شود.