طبق گفته جناب آقای دکتر میرزازاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، بر اساس آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، اعضای هیأت علمی دانشگاه­ های علوم پزشکی کشور می­توانند با انجام فعالیت ­های دانش پژوهی آموزشی که کلیه معیارهای گلاسیک را رعایت کرده باشد، تا سقف 50 درصد امتیازات شرطی و غیرشرطی ماده سوم آیین نامه ارتقا را کسب نمایند.

به این منظور، کمیته کشوری دانش پژوهی آموزشی اختیار داوری و تعیین امتیاز فرایندهای دانش پژوهی آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه ­های علوم پزشکی دارای هیأت ممیزه مستقل را به صورت مدت دار به کمیته­ های دانشگاهی دانش پژوهی آموزشی تفویض نموده است؛ کمیته ­های دانش پژوهی آموزشی دانشگاه ­های فاقد هیأت ممیزه مستقل نیز مسؤول داوری و پیشنهاد امتیاز دانش پژوهی آموزشی به کمیته کشوری می ­باشند. به دنبال اولین دوره ارزیابی عملکرد کمیته ­های دانش پژوهی آموزشی دانشگاه ­ها در اسفند ماه سال 97، کمیته کشوری دانش پژوهی آموزشی پس از بررسی کلیه موارد، در خصوص وضعیت تداوم تفویض اختیار کمیته ­های دانش پژوهی دانشگاه­ ها تصمیم گیری نموده است که مراتب در روزهای آینده برای دانشگاه ­ها ارسال می ­شود. 

با عنایت به اهمیت تقویت و گسترش دانش پژوهی آموزشی در دانشگاه ­های علوم پزشکی کشور و به منظور تبیین موضوعات مرتبط با دانش پژوهی آموزشی و رفع ابهامات موجود، از سرکارعالی/جنابعالی دعوت می ­شود در نشست وبیناری «دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا و عملکرد کمیته­ های دانشگاهی دانش ­پژوهی آموزشی» در روز دوشنبه مورخ 20 خرداد ماه 1398 از ساعت 13:30 تا 15:30 برگزار می ­شود به همراه مدیر محترم مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و سایر همکاران به صلاحدید سرکارعالی/جنابعالی شرکت فرمایید.

جزییات برنامه و آدرس ورود به نشست مجازی متعاقبا اعلام می ­شود.