روز دوشنبه 23 اردیبهشت دوازدهمین جشنواره دانشگاهی آموزشی شهید مطهری و مراسم بزرگداشت مقام استاد با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در محل تالار داریوش برگزار شد. دکتر محمدرضا صفدری با اعلام این خبر افزود: در این مراسم از استاد نمونه دانشگاه، اساتید منتخب دانشکده‌ها، صاحبان فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاه و فعالان حوزه معاونت آموزشی و طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با حضور ریاست دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم دکتر صفدری معاون آموزشی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به اعضای هیات علمی، ریاست دانشگاه و معاونان دانشگاه، هدف از برگزاری این مراسم را تعامل و ارتباط بیشتر اساتید گروه‌های مختلف با یکدیگر دانست. وی بر لزوم به کارگیری روش های نوین در آموزش علوم پزشکی به ویژه توسعه آموزش مجازی در دانشگاه تاکید نمود. وی از تلاش های اساتید در جهت تربیت دانشجویان قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد با تلاش و همکاری همه اعضای هیات علمی بتوانیم در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه گام برداریم.

در این مراسم دکتر علی حق بین ریاست دانشگاه ضمن اشاره به نقش بی بدیل و والای استاد و معلم در جامعه، نقش معلم را در تربیت دانشجویان و نیروی انسانی کارآمد بسیار مهم و موثر دانست و این مهم را در دانشگاه علوم پزشکی پررنگ‌تر دانست، چرا که دانشگاه علوم پزشکی خود نیروی انسانی مورد نیاز خود را تربیت می کند و آموزش می دهد. وی تقارن برگزاری این مراسم با ماه مبارک رمضان را میمون و مبارک دانست.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه و دبیر علمی جشنواره شهید مطهری نیز مواردی در مورد این جشنواره بیان نمود و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه ارائه نمود. وی مشارکت اعضای هیات علمی را در این جشنواره خوب ارزیابی نمود و اظهار امیدواری کرد در جشنواره آتی مشارکت بیشتر اساتید را شاهد باشیم و فرآیندهای آموزشی بیشتری در مرحله کشوری صاحب عنوان شوند.