روز بیست و چهارم تیر ماه جلسه افتتاحیه برنامه اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه با حضور ارزیابانی از دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و آبادان در سالن همایش مرکز بهداشت حر برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به این که بحث تحول در حوزه سلامت که از نخستین روزهای دولت یازدهم شروع شد، در حوزه درمان کلید خورد و سپس در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی استمرار یافت، بیان کرد: تحول در حوزه آموزش با تحول در حوزه های دیگر تفاوت دارد و آثار این تحول ممکن است دیرتر ظاهر شود.

دکتر «گلمکانی» تصریح کرد: اعتبار بخشی، جزو بسته هایی از طرح تحول است که راحت تر و ملموس تر می تواند نتیجه اش را بروز دهد و قوت قلبی است برای بسته های دیگر آموزش و به نظر می رسد این رویه باید بلوغ پیدا کند.

وی اظهار داشت: تحول در حوزه آموزش می تواند روند خوبی داشته باشد که با همکاری های تیمی و ارتقای نقاط قوت این حوزه می توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه نیز ضمن تقدیر از تمامی همکاران دانشگاه طی یکسال اخیر در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با قدمتی حدود 10 سال، در حال حاضر 1500 دانشجو و 150 عضو هیات علمی دارد که در 4 دانشکده پزشکی، پرستاری و مامائی، بهداشت و دندانپزشکی مشغول به فعالیت هستند.

«دکتر رضا گنجی» افزود: خوشبختانه طی سالیان گذشته با همکاری خوب ریاست دانشگاه و اقدامات تیمی همکاران توانستیم در سطح کشور امتیازات خوبی کسب کنیم و جزو  برترین های طرح تحول معرفی شدیم.

وی به ارتقاء و افزایش فضای فیزیکی و زیر ساخت های عمرانی دانشگاه اشاره و تصریح کرد: افتتاح دو بیمارستان آموزشی پژوهشی امام حسن (ع) در بجنورد و بیمارستان آیت ا... هاشمی رفسنجانی در شیروان کمک بزرگی به حوزه آموزش داشته است.

وی از انجام برنامه اعتبار بخشی دانشگاه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: از سال 94 ارزیابی های درونی انجام گرفت و از همان موقع  تصمیمات خوبی برای دانشگاه گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در اعتبار بخشی موسسه ای که طی چند ماه گذشته انجام شد بسیار خوب و رضایتبخش بود.

دکتر گنجی اظهار امیدواری کرد که طی بازدیدهایی که انجام خواهد پذیرفت بتوانیم نقاط ضعف خود را ببینم و اشکالات را رفع نماییم و به سوی ارتقاء گام برداریم.

در پایان مراسم، تیم ارزیابان اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان ها، به مدت 3 روز بازدید از بیمارستان های دانشگاه را آغاز نمودند.