روز بیست و یکم تیرماه بیست و دومین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه با حضور معاون آموزشی، معاون درمان، معاون فرهنگی و دانشجویی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، روسای بیمارستان‌ها، مدیران حوزه معاونت آموزشی و سایر اعضای ستاد در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی برگزار شد.

دکتر گنجی معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها کاری مفید و ارزشمند است که در حال انجام است، عنوان نمود اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها باعث شده است که از دید آموزشی به بیمارستان‌ها تجدید نظر شود و کمبودها و نواقص آموزشی بیمارستان‌ها شاناسایی گردد و به دنبال رفع این مشکلات باشیم. دکتر گنجی هم‌چنین از حضور تیم ارزیابان بیرونی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها در روز شنبه 24 تیرماه در دانشگاه جهت بازدید بیمارستان‌های دانشگاه و بررسی سنجه‌های مربوطه خبر داد.

در این جلسه دکتر حسن نامدار مسئول کارگروه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها گزارشی از کارهای انجام شده در این کارگروه ارائه نمود. به گفته دکتر نامدار سنجه‌های اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند: سنجه‌های مربوط به تدوین و اجرای برنامه‌ها و فرآیندهای آموزشی، سنجه‌های مربوط به منابع انسانی و سنجه‌های مربوط به فضا و تجهیزات آموزشی که همه این سنجه‌ها برای بیمارستان‌های دانشگاه با همکاری روسا و کارکنان بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و مستندات و مدارک مربوطه در سامانه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های وزارت بهداشت بارگزاری گردیده است و نواقص و کمبودهای هر بیمارستان جهت رفع آنها به مسئولین مربوطه اعلام شده است تا در ارزیابی بیرونی بیمارستان‌ها این مشکلات وجود نداشته باشد و مرتفع شده باشد.

دکتر نامدار ضمن بیان اینکه معاون آموزشی به همراه اعضای کارگروه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها از بیمارستان‌های دانشگاه بازدید به عمل آورده‌اند، از اتخاذ تصمیماتی از قبیل افزایش فضای آموزشی، بهبود منابع کتابخانه‌ها، تجهیز کلاس‌های آموزشی، بهبود وضعیت رختکن‌های بیمارستان‌ها و ... در جهت بهبود وضعیت بیمارستان‌های دانشگاه از لحاظ سنجه‌های مذکور خبر داد.

مسئول کارگروه اعتباربخشی بیمارستان‌ها برنامه بازدید تیم ارزیابان بیرونی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها را برای اعضای ستاد تشریح نمود.

دکتر مرتضوی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه جهت رفع برخی نقایص موجود و پیش بینی برخی موارد برای عدم ایجاد نقص و مشکل در روند بازدید تیم ارزیابان بیرونی از بیمارستان‌ها نکاتی را بیان نمود.

هم‌چنین دکتر گنجی از آقای دکتر محمود عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای تامین به موقع منابع مالی و کمک‌ها و همکاری نزدیک ایشان در راستای رفع نواقص و کمبودهای بیمارستان‌های دانشگاه در حیطه آموزش تشکر و قدردانی نمود.