روز دوشنبه هجدهم بهمن ماه مرکز مهارت های دارویی وابسته به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه در محل دانشکده پرستاری و مامایی با حضور ریاست دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه افتتاح و راهاندازی شد.

در این مراسم دکتر گلمکانی با اشاره به این که وجود این مرکز تکمیل کننده مرکز مهارت های بالینی است و اثر بخشی بسیار خوب و مفیدی خواهد داشت، افزود: دانشجویان می توانند به نحوه ارزنده ای از مزایای آن بهرهمند شوند.

وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل دانشجویان میتواند به رشد و بالندگی بهتر این مرکز کمک کند.

خانم طباطبایی چهر رئیس دانشکده پرستاری و مامایی و مسئول واحد مهارت های بالینی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی نیز عنوان نمود: طرح راه اندازی این واحد ابتدای سال ارائه و با برگزاری جلسات متعددی پیگیری گردید و خرید تجهیزات و چیدمان قفسه های دارویی با نورپردازی ویژه با نظارت کارشناسان و مسئولان با هزینه ای بالغ بر 50 میلیون تومان انجام شد.

وی اظهار داشت: داروها از داروخانه مرکزی مشهد با هزینه ای حدود 10 میلیون تومان خریداری شد و شرایط نگهداری از داروهای خاصی که باید در یخچال و بر اساس دمای خاص باشند، در طبقات مخصوص فراهم گردید.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز جزو بهترین مراکز مهارت های دارویی محسوب می شود و پروژه های تکمیلی مرکز بالینی هم جزو برنامه های آینده ماست.

دکتر اوغازیان عضو هیئت علمی گروه داخلی دانشکده پزشکی و متخصص داروسازی بالینی نیز گفت: با توجه به نیاز سنجی ها و پیگیری ها و همکاری معاونت آموزشی و همکاران موفق شدیم این پروژه را به نحو احسن اجرا کنیم.

دکتر اوغازیان افزود: 400 قلم داروی عمده مناسب دانشجویان شناسایی شد و مورد تائید نهایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این مرکز بعد از تهران جزو بهترین skill lab های کشور است و وجود آن برای آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف بسیار مفید و موثر خواهد بود.